^ Back to Top

Zapytanie ofertowe

Zapytanie ofertowe nr 2 / 2022 

Zapytanie ofertowe na realizację zamówienia poniżej kwoty, której wartość nie przekracza równowartości kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych na zakup i dostawę 1 laptopa wraz z oprogramowaniem oraz programów do pracy terapeutycznej w ramach Programu „Aktywna tablica”:.

 

Formularz ofertowy     zal1 pdf.jpg - 1.37 KB

 

 

Oświadczenie              zal2 pdf.jpg - 1.37 KB

 

Szczegółowy wykaz przedmiotu zamówienia zal3a pdf.jpg - 1.37 KB

 

Zapytanie ofertowe     zal3pdf.jpg - 1.37 KB

Zapytanie ofertowe - wykonanie robót remontowo - budowlanych w holu i na parterze budynku szkoły

Dyrektor Zespołu Szkolno - Przedszkolnego z Oddziałami Integracyjnymi w Otyniu ogłasza zapytanie ofertowe na wykonanie robót remontowo - budowlanych w holu i na parterze budynku szkoły. 

1. Formularz ofertowy pdf.jpg - 1.37 KB

 

2. Oświadczeniepdf.jpg - 1.37 KB

 

3. Zapytanie ofertowepdf.jpg - 1.37 KB

PODZIĘKOWANIE DLA RADY RODZICÓW

Dyrekcja i wszyscy nauczyciele oraz pracownicy szkoły serdecznie dziękują Radzie Rodziców

za przygotowanie wspaniałego, słodkiego poczęstunku z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

                                                                   

JAK ZADBAĆ O ZDROWIE PSYCHICZNE DZIECKA?

Dzieciństwo to fundament - to w tym okresie kształtuje się nasza psychika. O przyszłej sylwetce psychicznej dorosłego już dziecka decydują w dużej mierze czynniki genetyczne, ale wychowanie również ma tu ogromne znaczenie. Zły stan zdrowia psychicznego w dzieciństwie uniemożliwia prawidłowy rozwój i funkcjonowanie w dorosłym życiu. W efekcie prowadzi do dramatycznych sytuacji, zaburzeń. Dlatego o zdrowie psychiczne należy zadbać już od najmłodszych lat. Jak wspierać zdrowie psychiczne swojego dziecka?

W przypadku dzieci poniżej 5 roku życia najważniejszym jest.. bycie z dzieckiem! Dostępność fizyczna rodzica to absolutny priorytet. Wspólna zabawa, gry, śpiew, czytanie, przytulanie to proste czynności ,które przynoszą ogrom korzyści. Zaspokajają one bowiem potrzebę bliskości i bezpieczeństwa dzieci, a te są bazą do dalszego prawidłowego rozwoju.

W wieku przedszkolnym obszarem niezwykle ważnym w rozwoju malucha są interakcje z innym ludźmi. Zachęcajmy więc pociechy do kontaktów z rówieśnikami, do zabawy z dziećmi. W domu konsekwentnie należy wyznaczać granice - mówić dziecku wprost, co wolno mu robić, a co jest niedozwolone (wówczas zaproponujmy mu coś w zamian). To dobry czas na pierwsze wspólne obowiązki domowe, które podkreślą, że maluch jest częścią większej społeczności i jest za nią współodpowiedzialny.

Pamiętajmy, że małe dzieci dopiero uczą się wyrażania siebie i radzenia sobie z emocjami. Jeśli nie mogą komunikować swoich potrzeb, to czasem może to wywoływać złość lub stres. Kiedy dzieci czują się zestresowane lub przytłoczone, potrzebują obecności kochającej osoby dorosłej, która zachowa spokój i pomoże uporać się z ich emocjami.

Okres szkolny to czas wielu wyzwań! Dziecko rozpoczyna naukę - wówczas tempa nabiera jego rozwój fizyczny i intelektualny. Kontakty z rówieśnikami staja się coraz ważniejsze. Dzieci uczą się teraz zarządzać swoimi emocjami, mówić o nich i o swoich doświadczeniach. Pytajmy więc je codziennie o ich miniony dzień (ale niech to nie będzie przesłuchanie) - np. Co dobrego dziś się wydarzyło? Co wtedy czułaś/łeś?. To pozornie błahe pytania, jednak kształtują w dziecku umiejętność mówienia o tym, co czują - o konsekwencjach tłumienia emocji kiedy indziej:) Okażmy dziecku żywe zainteresowanie, poprośmy, by pokazało nam zrobiony dziś obrazek lub zademonstrowało inną, nowo nabytą umiejętność. Pamiętajmy, że nasza perspektywa jest zupełnie inna i coś, co dla nas dorosłych jest mało ważne, dla małego człowieka jest mega istotne! I ten namalowany dziś obrazek może być największym ich artystycznym dorobkiem! :)

Rozmawiajmy z dziećmi. Każdą wygraną czy przegraną w grze planszowej omówmy - normalizujmy uczucia mówiąc: Ja też jestem smutny i trochę zły, gdy przegram w grę. Każdy tak ma, to normalne.

Pamiętajmy, że dzieci nie rozumieją swoich emocji - one doświadczając przykrych stanów (smutek, złość, wstyd, strach) po prostu czują pewien większy lub mniejszy dyskomfort. Rozmowa, zauważenie tych emocji, nazwanie ich to niezwykle cenna pomoc.

Jak wesprzeć dziecko w trudnej chwili? Po prosty być z nim! Wspólne milczenie może być złotem, jeśli jego rolą jest bycie z pociechą. Można usiąść blisko dziecka (zwłaszcza wtedy, gdy doświadcza dużej złości, wpada w szał), powiedzieć spokojnie: Ale Ci jest trudno teraz, widzę to. Jestem z Tobą. I zgodnie z tym komunikatem - być, przyjmując postawę gotową do przytulenia. Gdy pierwsze, największe emocje opadną, dziecko zechce się przytulić - gwarantuję! :)

Dbajcie Państwo o relację z własnymi dziećmi, bądźcie dla nich wsparciem. Dbanie o ich wypoczynek, zdrowie odżywianie, aktywność fizyczną to oczywiście niezbędne obszary zdrowia psychicznego młodych ludzi. Ale to ich zaopiekowana potrzeba bliskości i bezpieczeństwa jest kluczem do zdrowego, dorosłego życia.

Bądźcie razem! :)


--------------------
Pozdrawiam,
Kamila Presz
pedagog, psycholog szkolny

Aktualności 2022/2023