^ Back to Top

Szukaj

Gościmy

Odwiedza nas 45 gości oraz 0 użytkowników.

Psycholog

   
   

Godziny pracy PEDAGOGA, PSYCHOLOGA szkolnego

 rok szkolny 2021/2022

mgr Kamila Presz

 

 

Kamila Presz - pedagog dla klas 1-3, psycholog

poniedziałek:  08:00 - 14:15
wtorek:           08:00 - 14:15
środa:            11:45 - 15:30
czwartek:        08:00 - 10:50
piątek:            08:00 - 10:55

 

 

W zdrowym ciele - zdrowy duch

"W zdrowym ciele - zdrowy duch". A czy słyszał ktoś z Was, powiedzenie: "Zdrowy duch, to i zdrowe ciała"? Pandemia nauczyła nas m. in. tego, że gdy choruje ciała, kuleje też i psychika. A przy niezdrowej psychice, trudno o wyzdrowienie ciała. I koło się zamyka...

Czytaj więcej: W zdrowym ciele - zdrowy duch

"Ćwiczenia na pogmatwane chwile"

Koniec roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami. Dla klas 4-8 był on zapewne najtrudniejszym w karierze. Nauka zdalna i przewijające się wciąż pytanie (bez odpowiedzi) "kiedy wrócimy do szkoły?"... a w głowie "emocjonalna pralka"...
Dziś proponuję Wam zestaw ćwiczeń, dzięki którym zatrzymacie się na chwilę i pochylicie się nad sobą. Celem autorów publikacji "Ćwiczenia na pogmatwane chwile"  jest wsparcie młodzieży w trudnym czasie pandemii.  
Te proste ćwiczenia pokażą Wam między innymi, czym jest uważność (bardzo ważny temat!), jakie są Wasze mocne strony (rzadko się nad tym zastanawiamy), ale też nauczą Was dokonywać bilansu dnia. Niby banalne, a jak ważne :)
 
Kamila Presz
psycholog szkolny

"Pokonamy stres!"

"Pokonamy stres!"
 
Zgodzicie się, że mijający rok szkolny był jednym z najbardziej nieprzewidywalnych i dziwnych w Waszej karierze? Domyślam się, że często doświadczaliście w ostatnim czasie... stresu????
 
Świetnym sposobem na dziecięcy i młodzieńczy stres (jak i nudę) są przeróżne zabawy i ćwiczenia intelektualne. Rozwiązywanie rebusów, sudoku, krzyżówek nie tylko pomaga się zrelaksować, ale i wspiera funkcje mózgu odpowiadające za uczenie się. Zatem regularna gimnastyka mózgu to nie tylko odprężenie, ale i w przyszłości - lepsze wyniki w nauce! :)
 
Co jeszcze jest skuteczne w walce ze stresem? Tak naprawdę wszystko, co sprawi, że przestaniecie się zamartwiać, a skupicie się na innej, zdrowej czynności. Świetne są gry planszowe, puzzle, kolorowanki (np. mandale). Doskonały jest ruch, taniec. Czytanie książek to kolejny skuteczny sposób na oderwanie się od aktualnych zmartwień. Ważne też są relacje z innymi ludźmi, ale - czas spędzony samotnie również bywa cenny! Każdy z nas potrzebuje czasami pobyć sam ze sobą.
 
 
Na koniec- pamiętajcie, że absolutnie niezbędny jest przede wszystkim sen i zdrowe odżywianie się :)
 
Librus Szkoła przygotował dla Was karty pracy, które pomogą w walce ze stresem :) Zachęcam, by karty wydrukować i popracować z nimi na świeżym powietrzu :)
 
 
Kamila Presz
psycholog szkolny
 

Od psychologa

Za nami trudny rok walki z pandemią. Wszechobecny w mediach temat koronawirusa wzbudza nie tylko w dzieciach, ale i w dorosłych lęk. To zupełnie normalne, boimy się nieznanego, zwłaszcza, gdy chodzi o życie i zdrowie nasze i naszych bliskich. Warto jednak korzystać ze wsparcia specjalistów, rozmawiać o tym, co nas boli i zatrważa.
 
Już dziś zapraszam Państwa na bezpłatne webinarium pt. "Lęki, obawy i niepokoje w pandemii", prowadzone przez Annę Czubę, trenerkę umiejętności wychowawczych, realizatorkę Szkoły dla Rodziców, psychoterapeutkę Wydarzenie odbędzie się 8 kwietnia o godz. 20:00. Podczas webinaru można zadawać pytania, pisząc pod postem komentarze. Poniżej link do strony, tam w treści znajdą Państwo link do wydarzenia na Facebooku.
 
 
Dodatkowo, mając na uwadze naszych najmłodszych (przedszkolaków, uczniów, ale i młodsze dzieci), przekazuję w Państwa ręce dobrze dostosowaną do wieku dziecięcego książeczkę w formacie pdf. Może być ona pomocna w wyjaśnieniu dzieciom, czym jest koronawirus i jak możemy zapobiegać chorobie. Myślę, że jeśli wyposażymy maluchy w wiedzę, w znacznym stopniu zredukujemy ich lęk.
 
 
Zalecam wydrukować książeczkę :)  >>
Wspierajcie się!
 
 
Kamila Presz
psycholog szkolny
Psycholog